Об'єднання зацікавлених мешканців в юридичну особу для представлення своїх інтересів у судах є невід'ємною складовою будь-якого руху проти забудови. Наша юридична практика довела, що у адміністративному судочинстві судді відмовляються розглядати справу по суті, посилаючись на відсутність порушення прав окремої фізичної особи. Тому дане Конституцією України право представляти інтереси громади у судах має бути закладено окремим пунктом в статуті майбутньої громадської організації.
https://mistosite.org.ua/ru/articles/alhorytm-protydii-nezakonnym-zabudovam-dosvid-ho-mykilska-slobidka
Отже, найважливішими містобудівними документами є:

1
Видані Департаментом містобудування та архітектури містобудівні умови та обмеження (МУО)
Ведение, постановка и восстановление бухгалтерского и налогового учета
2
Графічна частина МУО
Составление и сдача нулевой отчетности для ООО и ИП
3
Витяг з містобудівного кадастру Києва
Персонифицированный учет, отчетность по справкам 2-НДФЛ и 6-НДФЛ
4
Кадастрова довідка, яка є складовою МУО, виданих Департаментом містобудування та архітектури
Оформление трудовых отношений, ведение и восстановление кадрового учета
5
Витяг з чинного Генерального плану міста, де видно функціональне призначення земель
Консультирование, подготовка документов, регистрация
6
Дозвіл на проведення підготовчих робіт
Расчет заработной платы и больничных, разработка типовой учетной политики
7
Дозвіл на проведення будівельних робіт для IV-V категорії складності або декларація на проведення будівельних робіт для I-III категорії складності
Будівельні роботи можуть бути оформлені як нове будівництво, реконструкція, реставрація або капітальний ремонт. Забудовник має обов'язково повідомити про початок вказаних робіт Державну архітектурно-будівельну інспекцію або її територіальний орган за місцем будівництва.
План
Запит на публічну інформацію до КМДА на отримання містобудівних умов та обмежень земельної ділянки. Термін надання відповіді — 5 днів.
1. Отримання копії містобудівних умов та обмежень з Департаменту містобудування та архітектури.
2. Аналіз МУО на предмет відповідності Генплану.
3. МУО повинні мати 2 частини — текстову та графічну. У разі відсутності графічної частини її потрібно вимагати додатково. У графічній частині повинна бути кадастрова довідка з містобудівного кадастру.
2.1 Попередня перевірка функціонального призначення земельної ділянки відповідно до Генерального плану м. Києва на сайті Містобудівного кадастру Києва. Якщо вибрати «функціональне зонування», буде відображена схема Генплану за функціональним призначенням.

2.2 Запит на публічну інформацію до КМДА на отримання витягу з містобудівного кадастру щодо земельної ділянки. Термін надання відповіді — 5 днів.
Якщо на схемі функціональне зонування не відповідає умовам забудови земельної ділянки, зазначеним в МУО, — маємо невідповідність МУО містобудівній документації (Генлану), що заборонено законом.

Приклад:
У розділі «Загальні дані» МУО у пункті 7 «Цільове призначення земельної ділянки» визначено «Для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціональних комплексів у складі комплексу готельно-офісного та торгівельно-розважального призначення, житлово-офісного комплексу з апартаментами, яхт- клубу, дельфінарію та аквапарку, благоусроєних набережних», що суперечить пункту 9 «Функціональне призначення земельної ділянки»: «відповідно до Генерального плану міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 № 370/1804, територія за функціональним призначенням належить до громадських будівель і споруд та зелених насаджень загального користування.»
Тобто, у відповідності з Генпланом, це має бути зелена зона (парк, ландшафтно-рекреаційна зона), будувати житло заборонено.
У разі невідповідності МУО функціональному зонуванню Генплану — звернення до ДАБІ як органу нагляду з вимогою скасувати МУО, що не відповідають містобудівній документації. Термін надання відповіді — 30 днів.
У разі скасування МУО — завдання виконане. Якщо ні — звернення до суду з позовом на ДАБІ про скасування МУО.
У разі скасування МУО — звернення до ДАБІ (або її місцевого органу) з вимогою скасування декларації або анулювання дозволу на будівництво.
У разі відмови — звернення до суду.
Якщо об'єкт будівництва розташований у зоні охорони пам'яток — запит на публічну інформацію до Мінкульту або Департаменту культури для надання копії охоронного договору та копії Дозволу на виконання будівельних робіт на території пам'ятки. Термін надання відповіді — 5 днів.
У разі відсутності цих документів — звернення про видання Припису про зупинення будівельних робіт.
Поступово необхідно збирати й інші документи

1
Витяг з земельного кадастру: можливі обтяження земельної ділянки, що не дозволяють проводити будівництво.
111
2
Рішення Київради про виділення земельної ділянки
111
3
Рішення Київради про зміну цільового призначення земельної ділянки (за наявності)
111
4
Договір оренди земельної ділянки (купівлі)
З 1 січня 2015 року Договір оренди земельної ділянки (купівлі) для містобудівних потреб може бути укладений лише у разі наявності затвердженого детального плану території (ДПТ). У разі відсутності ДПТ нові договори укладати заборонено на підставі частини 3 статті 24 Закону України про регулювання містобудівної діяльності. У разі, якщо рішення прийнято у 2014 році, а договір укладено та зареєстровано у 2015 році або пізніше, він є нечинним.
5
Рішення Київради про зміну чинного Генплану (за наявності)
· У разі внесення змін Київрадою — вимога надати копію державної експертизи проекту внесення змін до Генплану. У разі відсутності — зміни є незаконними та нечинними (аналіз рішень Київради вказує на відстутність експертизи проектної документації).

Згідно наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 109 від 7 липня 2011 року, містобудівні умови і обмеження в містах, які мають містобудівний кадастр, мають містити витяг з містобудівного кадастру і їх графічну частину. У нас є обґрунтована підозра (яку ми зараз перевіряємо), що у Києві більшість дозволів на будівництво за останні 5 років видані на основі містобудівних умов і обмежень, виданих Департаментом містобудування і архітектури, які не мають графічної частини і витягу з містобудівного кадастру. Замість цього Департамент видає витяг з земельного кадастру, який не містить більшості інформації про земельну ділянку.

Також, відповідно до листів Мінрегіонбуду, ДПТ повинні базуватися на чинному Генплані і не можуть містити суттєвих відмінностей від чинного Генерального плану. Якщо ДПТ базуються на проекті нового Генплану, вони не можуть бути прийняті до затвердження нового Генерального плану.
Контакты
[email protected]
вул. Драгоманова 31з

По всем вопросам свяжитесь с нами любым удобным способом: